Petrică denunță Fortuna pentru abuzuri, anunță sesiunile la ONJN și ANPC

Fortuna, operatorul de jocuri de noroc eFortuna.ro, se află în centrul unei sesizări publice după ce un jucător a acuzat închiderea abuzivă a contului său și anularea unei balanțe de aproximativ 69.000 RON. Reclamația, transmisă redacţiei prin e‑mail, descrie un lanț de verificări KYC prelungite și o modificare unilaterală a Termenilor și Condiţiilor, finalizate cu decizia de închidere a contului pe baza unui motiv nejustificat.

Sesizarea clientului și evoluţia cazului
Jucătorul, Dumitru Petrică, susţine că este client al platformei Fortuna din 2019, cu cont verificat şi fără incidente anterioare. În perioada noiembrie‑decembrie 2025 a efectuat depuneri semnificative, iar la 8 decembrie 2025 balanţa contului a atins suma de 69.000 RON, înainte de a solicita o nouă retragere.

Depuneri şi creşterea balanţei

  • 1.020 RON (prima depunere)
  • 1.020 RON (a doua depunere)
  • 5.000 RON
  • 4.000 RON
  • 8.188 RON
  • 5.800 RON

Aceste tranzacţii au fost confirmate de operator, iar o retragere anterioară de 5.040 RON a fost aprobată fără obstacole.

Blocarea retragerii şi solicitările de documente
Pe 8 decembrie 2025, cererea de retragere a fost anulată fără explicaţii clare. În urma acestui refuz, eFortuna a început să solicite documente suplimentare, inclusiv selfie cu actul de identitate, extras bancar şi un videoclip tip selfie. Fiecare document a fost cerut cu termen de 48 de ore, prelungind artificial procesul de verificare.

Modificarea termenilor şi închiderea contului
Pe 12 decembrie 2025, jucătorul a primit un e‑mail privind modificarea Termenilor şi Condiţiilor şi a Politicii de Confidenţialitate a platformei Fortuna. În aceeaşi zi, operatorul a emis o decizie oficială de închidere a contului, invocând existenţa unui „cont duplicat”, fără a prezenta dovezi concrete sau a oferi un istoric al presupusei încălcări.

Reacţia operatorului şi implicaţiile pentru piaţa de jocuri de noroc
Fortuna nu a oferit un punct de vedere oficial şi a respins orice dialog cu presa. Refuzul de a discuta public despre cazul în cauză evidenţiază o tendinţă de opacitate în gestionarea reclamaţiilor de la jucători, contribuind la îngrijorarea autorităţilor şi a consumatorilor privind practicile de verificare KYC şi gestionarea conturilor.

Investigaţiile autorităţilor
Cazul a fost sesizat la Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN) sub numărul de înregistrare A86333 şi se aşteaptă o evaluare a comportamentului operatorului. De asemenea, reclamanţii au anunţat intenţia de a sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) pentru a obţine o examinare suplimentară a practicilor de blocare a retragerilor.

În concluzie, situaţia prezentată de un client al platformei Fortuna subliniază necesitatea unei monitorizări stricte a procedurilor de verificare şi a politicilor de închidere a conturilor în industria de jocuri de noroc. Jucătorii sunt încurajaţi să rămână informaţi şi să raporteze eventualele abuzuri, contribuind la consolidarea unui mediu de joc transparent şi corect.

admin_stiri

Autor

Lasa un comentariu