În jurul orei 13:00 ET din 24 decembrie, utilizatorii au întâmpinat o întrerupere Steam ce a blocat accesul la magazinul de jocuri și la serviciile online ale platformei. Potrivit paginii neoficiale Steam Status și rapoartelor de pe DownDetector, toate componentele majore – Steam Store, Steam Community și API‑urile web – au fost offline simultan.
Detalii despre incidentul din 24 decembrie
Semnalări și impact inițial
– În jurul orei 13:15 ET, DownDetector a înregistrat peste 6 000 de rapoarte de întrerupere.
– Aplicațiile mobile ale Valve nu mai puteau accesa serviciile Steam.
– API‑urile pentru jocuri online precum *Team Fortress 2*, *Dota 2* și *Counter‑Strike 2* au devenit indisponibile, afectând funcționalitatea multiplayerului.
Recuperarea serviciilor
Până la ora 16:00 ET, platforma a început să se redreseze. La 18:00 ET, majoritatea clienților – PC, Mac și mobil – funcționau din nou, deși unele erori persistau. Conform SteamDB, părți ale serviciului rămâneau lente, iar anumite jocuri Valve erau doar parțial operative. La 04:00 ET din 25 decembrie, toate serviciile (Web API, Store și Community) erau complet restaurate și jocurile funcționau normal.
Context – precedente ale întreruperilor Steam
– Ultima „întrerupere Steam” majoră a avut loc în octombrie, când magazinul și serviciile online au fost indisponibile timp de o oră.
– În septembrie, lansarea *Hollow Knight: Silksong* a cauzat o suprasolicitare a serverelor Steam, Xbox Store și Nintendo eShop, blocând accesul temporar.
Concluzie
Întreruperea Steam din 24 decembrie a demonstrat vulnerabilitatea infrastructurii în fața unor creșteri bruște de trafic, dar răspunsul rapid al echipei Valve a permis restabilirea completă a serviciilor în câteva ore. Utilizatorii sunt invitați să urmărească în mod regulat paginile de status neoficiale și rapoartele de downtime pentru a rămâne informați despre eventuale viitoare întreruperi ale platformei.
